Referentiefuncties Contractcatering

Functiecategorie

Functieschaal

Leidinggevend


Cateringmedewerker B / Front- en backoffice (multitask)

Kenmerken van de referentiefunctie

De cateringmedewerker B / front-/backoffice verricht voor tenminste 50% van de arbeidsduur werkzaamheden conform de referentiefunctie CA.2.1 cateringmedewerker B. Daarnaast is hij/zij verantwoordelijk voor het ontvangen en geven van algemene eenduidige informatie aan gasten, verlenen van eerstelijns-service tijdens het verblijf van gasten. Voorts bedient hij/zij de telefooncentrale en verricht eenduidige administratieve en secretariële werkzaamheden. Ook verricht hij/zij werkzaamheden aan de kassa t.b.v. kleine verkopen (food/non-food). Werkzaamheden hoeven niet locatie gebonden te zijn.

Organisatie

  • Rapporteert aan: vakinhoudelijk leidinggevende
  • Geeft leiding aan: niet van toepassing
Resultaat­gebieden Taken
Catering-werkzaamheden
  • verrichten van cateringwerkzaamheden conform de referentiefunctie CA.2.1 cateringmedewerker B.
Bediening telefooncentrale
  • aannemen en doorverbinden van gesprekken met gasten of interne bedrijfsfunctionarissen;
  • registreren van gesprekken waar nodig;
  • verstrekken van algemene informatie, noteren en doorgeven van boodschappen;
  • oproepen van collega’s/functionarissen.
Administratieve ondersteuning
  • verrichten van repro-werkzaamheden (kopiëren, printen, inbinden etc.) conform gespecificeerde opdracht;
  • verzorgen van (een deel van) de uitgaande post (inpakken, frankeren e.d.) en inkomende post (verdelen/ distribueren).
Receptie-serviceverlening
  • ontvangen en inschrijven van gasten (evt. aan de hand van lijsten);
  • uitreiken van toebehoren (badge, documentatie, ge- en verbruiksartikelen etc.) en geven van algemene informatie aan gasten;
  • verlenen van service, zoals doorgeven van boodschappen, klachten e.d.;
  • begeleiden van gasten, afrekenen van verteringen, contant of met bankpas/creditcard.

Overige informatie en bezwarende omstandigheden

  • Staand of zittend en soms plaatsgebonden werken.
  • Soms sprake van werkdruk bij pieken in het werkaanbod (uitvoering baliefunctie en bedienen van de telefooncentrale).

Resultaatindicatoren: Bediening telefooncentrale

  • adequate reactie;
  • klanttevredenheid;
  • juiste doorverbindingen/ registraties;
  • conform voorschriften (o.m. instructie, werkmethoden en presentatie).

Resultaatindicatoren: Administratieve ondersteuning

  • aantal fouten in repro (kwaliteit, aantallen);
  • klanttevredenheid;
  • volgens vaste formats;
  • tijdige en juiste verzending/ distributie post.

Resultaatindicatoren: Receptie-serviceverlening

  • klanttevredenheid;
  • correcte en tijdig uitgevoerde verzoeken;
  • aantal fouten facturatie.

Functie-indeling - Indelingshulpmiddel (IHM)

Richtlijnen voor het indelen

Als ten minste één resultaatgebied uit de referentiefunctie ‘cateringmedewerker B/front- en backoffice’ voorkomt in de bedrijfsfunctieomschrijving, wordt de bedrijfsfunctie normaliter ingedeeld in functiegroep 3.