- Uitvoeren van eenvoudige administratieve en ondersteunende werkzaamheden, zoals basiscontroles, invoerwerk e.d.;
- optreden als telefoniste/receptioniste.
Afhankelijk van de bedrijfssituatie zijn de administratieve werkzaamheden het primaire aandachtsgebied, waarbij het telefoon/receptiewerk een bijtaak is of andersom.
Resultaatgebieden | Taken |
---|---|
Uitgevoerde elementaire cijfermatige controles, volgens voorschrift of aanwijzingen. |
|
Ingevoerde gegevens in een geautomatiseerd systeem, volgens eenduidige procedures. |
|
Getypte notities, facturen, brieven e.d. van concept en zo nodig zelf opgestelde en verzonden eenvoudige (routinematige) brieven, zoals begeleidend schrijven, bevestigingen, e.d. per post, fax of e-mail. | |
Correcte behandeling van het telefoonverkeer en van de ontvangst van bezoekers. |
|
Overige werkzaamheden, zoals bijvoorbeeld: |
|
De referentiefunctie “Administratief assistent” komt, afhankelijk van de organisatie van de administratie, voor bij diverse inflight cateraars.
De functie kan in de praktijk ook voorkomen onder de volgende bedrijfsnaam:
- Administratief medewerker
- Hulp administratie